torsdag 24 augusti 2017

Positiva listan v. Eva


Dags att vända på Sura listan :)

Det behagligaste jag vet:

Bland de behagligaste måste vara att gå och lägga sig i en renbäddad säng. Mmhmm! Eller krypa upp i soffhörnet efter en lång dag . Eller duscha … svårt att välja :)

Absolut min killtyp:
Har aldrig tänkt mig en ”min typ”. I sura listan nämnde jag som INTE min typ som ”Den där som säger Lilla Gumman och ska mansplaina allt.” – och det är ju egentligen inte en typ av människa, utan bara en t y p - någon som beter sig illa. Så, min ”typ” av människa är nog den som beter sig empatiskt och har det lilla ”det” som gör honom till den mitt hjärta klappar för. Min sambo alltså :) han är min typ.

Godaste mat jag vet:
Det mesta med mjölk … så känns det i alla fall nu när jag inte tål mjölk längre. En dag kommer jag över det och favoriter kommer återigen kunna finnas – men än så länge är jag nog mest lite bitter över min mage som sviker mig.

Blir glad av:
Människor som är entusiastiska och brinner för ett intresse de kan prata väl om!

Bästa bok jag läst:
Svårt. Men jag minns upplevelsen av två specifika böcker: Den oändliga historien av Mikael Ende och Momo av … Vet ni, jag har aldrig reflekterat över att det är samma författare till de två böckerna. Wow! #mindblown #hurkundejagmissadet

Något som får mig att lyssna på ett radioprogram:
Samma anledning som vad jag blir glad av samt när jag blir fångad av diskussioner som tillåter provtänk.

Sist jag ville krama någon:
Krama för att jag blev glad: I tisdags nar det var skit på jobbet och D.Y. sade alldeles rätt saker till mig via messenger och mitt hopp om mänskligheten överlevde!

Bästa serien jag nyligen sett:
Ett fall för Vera. Avsnitt tre av senaste säsongen konsumerades på Play igår!

Vackraste plagg jag vet:

Helt ointresserad av kläder som jag är så … har jag ingen aning vad det skulle vara. Lockas mer av färger och material än vad de är tillklippta som. Men jag minns bilden av en djupt mörk grön lång klänning i sammet (?) som svepande klädde en brud … Den var verkligen vacker.

Godaste drycken:

Mitt Russian Earl Gray på morgonen är svårt att slå.

Bästa karaktär i en film eller TV-serie:

Martin Freemans Watson i 2010-talets Sherlock poppar upp i tanken. Mänskligt komplicerad. Förståeligt frustrerad. Gör fel. Skäms. Överlever.


Så här beter jag mig när jag blir glad:
Ler. Tackar – om det är passande. Kramas kanske. Jag vet inte. Beror på varför jag blivit glad – och tillsammans med vem, tror jag. Jag är ingen runtstudsande tjoande person oavsett, dock.












10 kommentarer:

  1. Massa mys här! Gillar ditt morgonte, det passar hos mig också även om jag alltid helst vill ha Sibyllans Sir Williams (Men det finns väl bara här i stan, om det inte kan köpas på nätet). Förut fanns Persian Earl Grey, men det har försvunnit - det var ännu godare än Russian, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Earl Grey till frukost - varje dag!
    Undrar hur många gånger jag har läst Momo och Den oändliga historien. Skrivit om det här: https://solsomsol.blogspot.com.es/search?q=michael+ende

    SvaraRadera
  3. Har redan snott din lista som du förstår. Å självklart har jag länkat till dig. Å du - vi är helt överens om "Ett fall för Vera". Den serien är helt outstanding. Visste du förresten att "Ett fall för Vera" och serien "Shetland" är baserade på Ann Cleeves böcker. Läste det häromdagen av en ren slump. Å Shetland har ju också visats på svt, å den serien är inte så dum den heller.

    SvaraRadera
  4. Åååh, lägga sig i en renbäddad säng! Det är mitt skönaste också. Tänk att något så härligt kan vara alldeles gratis.

    SvaraRadera
  5. En härlig lista! Att lägga sig mellan rena lakan som torkat ute i sol och vind . visst är det underbart!

    SvaraRadera
  6. Jag tog del av din sura och nu din glada lista som fick mig att dra på smilbanden 😄 ...men foppatofflor....visst lite fula men sååå sköna 😉

    SvaraRadera
  7. Blir glad bara av att läsa listan :)

    SvaraRadera
  8. Jaa! Visst finns det mycket att glädjas åt!!

    SvaraRadera
  9. Kul att lösa din glada lista. Höll med på ganska många :)

    SvaraRadera
  10. Underbar lista och även jag "snodde" den sura listan innan så den glada listan kommer hos mig också ;)
    KRAM

    SvaraRadera